two person inside gym exercising

Jak przygotować na trening personalny?

Jak przygotować na trening personalny? 2560 1440 Mateusz Bałabuch

Jeśli nigdy wcześniej nie miałeś okazji pracować z trenerem personalnym powinieneś się do tego odpowiednio przygotować. Jedną z kluczowych kwestii jest to aby podać trenerowi swój cel. Zastanów się co byś chciał osiągnąć, które partie ciała są dla Ciebie najważniejsze. Dla jednych marzeniem będzie piękna sylwetka, dla innych poprawa kondycji lub pokonanie takich barier jak start w Runmagedonie. Niezależnie od celu najważniejsze jest twoje zaangażowanie, bo bez tego nawet najlepszy trener nie pomoże.

Kolejną ważną kwestią jest podanie trenerowi o swoim stanie zdrowia. Powiedz jeżeli miałeś jakieś kontuzje, choroby lub inne dolegliwości. Tylko wtedy trener będzie mógł dopasować trening pod twoje możliwości fizyczne i unikniemy np. pogłębienia kontuzji czy pogorszenia stanu zdrowia.

Teraz czas na spakowanie odpowiednich rzeczy do Twojej torby. Zabierz ze sobą wygodny strój sportowy oraz buty. Pamiętaj również o butelce wody niegazowanej, podczas dużego wysiłku będziesz potrzebował uzupełnić płyny. Ostatnią rzeczą, która musisz mieć ze sobą jest ręcznik. Przyda się do wytarcia potu z czoła, pomoże czuć się komfortowo ćwicząc np. na macie lub maszynach. Są również siłownie całodobowe na których będziesz potrzebował kłódki aby zamknąć szafkę.

Pierwszy trening personalny ma za zadanie sprawdzenie Twoich możliwości aby dopasować odpowiedni plan działania, który pomoże w osiągnieciu wyznaczonego celu. Bez obaw na pewno nie będziesz na pierwszym treningu przerzucał tony żelastwa, większy nacisk będzie na odpowiedniej technice wykonywania ćwiczeń.

Jak często powinny odbywać się treningi personalne oraz czy warto z nich korzystać?

Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, wszystko uzależnione jest od wielu czynników: Takich jak nasz czas, który jesteśmy wstanie poświecić na treningi, celu oraz budżetu. Liczba treningów może się wahać od 1 nawet do 5 w tygodniu. Najczęściej zaleca się trenować 3 razy. Dzięki takiej regularności organizm dostaje bodziec do rozwoju oraz ma czas na regenerację.

man fist bump to man laying on ground

Czy warto korzystać z usług trenera personalnego?

Każdemu z nas zależy na ładnej sylwetce, dobrej kondycji czy poprawie stanu zdrowia. Wszystko to wymaga dużego wysiłku odpowiednio zbilansowanej diety oraz regularnych treningów. Nie każdy lubi chodzić na siłownię, uczestniczyć w zajęciach grupowych czy jest wstanie utrzymać dyscyplinę.

W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z pomocy trenera, który pomoże CI w diecie, zmotywuje do treningu , nauczy odpowiedniej techniki oraz wielu innych przydatnych rzeczy, które pomogą Ci w szybszym osiągnieciu twojego celu.

Jedną z głównych korzyści treningu indywidualnego  jest fakt, że jest zdecydowanie bardziej efektywny niż trening grupowy. W treningu personalnym trener skupia się w stu procentach na podopiecznym, trening układa pod jego możliwości i cel. W grupie są osoby mniej lub bardziej zaawansowane oraz takie, które mają różne cele więc nie każdy trening grupowy będzie dopasowany pod wszystkich. Podczas treningu grupowego ciężko skorygować błędy każdego z osobna gdy na Sali jest 20 osób. Podczas treningu indywidualnego trener układa wszystko pod Ciebie pilnuje byś trzymał odpowiednią technikę. W trakcie nieumiejętnego wykonywania ćwiczeń nie tylko mięsnie nie będą pracować tak jak powinny ale również bardzo łatwo o kontuzje.

Treningi personalne polecam osobą , które chcą w szybszym czasie osiągnąć swój cel, nauczyć się poprawnej techniki. Również poczatkujące osoby które chcą uniknąć podstawowych błędów powinny skorzystać z pomocy specjalisty. Jeśli jesteś osobą zaawansowaną , której brakuje motywacji trener i dla CB będzie bardzo pomocny.


“Zawsze wydaje się, że coś jest niemożliwe,
dopóki nie zostanie to zrobione.”
Nelson Mandela